خانه کمیته ها اجرایی

اخبار: 

سایت جیت کان دو

سايت جيت کان دو
WWW.JKD-ESF.ir
ايميل سايت
Info@JKD-ESF.ir
تلفن تماس
09132028215
(استاد ابراهيمي)
کانال جیت کان دو اصفهان

آمار بازدید کنندگان

72امروزmod_vvisit_counter
159دیروزmod_vvisit_counter
72این هفتهmod_vvisit_counter
550هفته گذشتهmod_vvisit_counter
1185این ماهmod_vvisit_counter
2918ماه گذشتهmod_vvisit_counter
313569کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 46 مهمان حاضر
آی پی شما :: 54.147.142.16
 , 
امروز : 27 آبان 1397
JKD-B-T.gif

مصاحبه استاد داود شفيعي

1- لطفا خودتان را معرفی کنید و از چه سالی در این هنر شروع به فعالیت نمودید؟

داود شفیعی هستم و از سال 83 فعالیت خود را در هنر رزمی جیت کان دو شروع کردم.

2- در مورد هنر رزمی توضیح دهید و هنر رزمی را تعریف کنید.

هنر در لغت به معنای فن، پیشه، صنعت، کارِ نمایان و برجسته، و رزم در لغت به معنای جنگ، پیکار و نبرد است. پس هنر رزمی، فن جنگیدن است و لازمه هنر و هنرمند شدن در هر کاری تمرینات مؤثر و مداوم است. با این تفاسیر، هنر رزمی هنگامی می تواند به عنوان یک صنعت و پیشه مطرح شود که دارای پشتوانه عمیق تئوری، فلسفی و تمرینات علمی و عملی باشد. بطور خلاصه می توان گفت هنر رزمی، نبرد به شیوه ای از پیش تمرین شده است. (نه از پیش تعیین شده!!)

3- جیت کان دو چیست؟ تفاوت آن با سایر سبک های رزمی در چیست؟

جیت کان دو، هنر رزمی است که اصل و اساس آنرا بروس لی پایه گذاری کرد و در بیان تفاوت آن با سایر سبک های رزمی همین بس که چنین شخصیتی به عنوان اسطوره هنرهای رزمی پس از تحقیق و بررسی وکارکردن اکثر سبک های رزمی و پی بردن به نواقص آنها، با تلاش و پشتکار و تمرینات طاقت فرسای عملیِ علمی، هنری با پشتوانه عمیق فلسفی به نام جیت کان دو را ابداع کرد، اما به گفته خودش هیچگاه نمی خواست هنرش نامی داشته باشد تا آن نیز تداعی کننده یک سبک و شیوه رزمِ از پیش تعیین شده باشد که این نوعی محدودیت است و عقیده بروس لی براین بود که یک مبارز و مبارزه واقعی هیچ محدودیتی نباید داشته باشد همانطور که هنر ابداعیش اینچنین است.

4- کدام سبک در مبارزات و درگیری ها کاربرد دارد؟( این سوالی است که خیلی ها می پرسند)

هیچ سبکی در درگیریها کاربرد ندارد چون در مبارزه، فرد درگیر است نه سبک. این هنر فرد در بکارگیری ضرباتش است که کاربرد دارد و این فرد می تواند هر سبکی را کار کرده باشد.(ویا اصلاً سبکی را کار نکرده باشد.)

5- آیا هنر رزمی فقط صرفاً درگیری و مبارزه است؟

به ظاهر، هنر رزمی کارش مبارزه و درگیریست همانطور که از عنوانش پیداست. اما در عمق و با پشتوانه فلسفی که هنرهای رزمی دارند صرفاً درگیری با افراد نیست بلکه مبارزه با نفس خود، غرور، خودپسندی، بدیها، ظلم و بی عدالتی و ... را نیز شامل می شود که نهایتِ این مبارزات منجر به خودسازی می شوند.

6- این روزها خیلی از علاقمندان به بروس لی و هنر جیت کان دو در مورد چگونگی تشخیص حقیقت و جیت کان دو واقعی از سبک هایی که فقط از نام جیت کان دو استفاده می کنند سوال می کنند. در این مورد توضیحات کاملی بفرمایید.آیا جیت کان دو مانند رشته رزمی دیگر به سبک هایی خاص تقسیم شده است؟

سوءاستفاده از نام بروس لی در اکثر سبک های رزمی از زمان خود او تا به امروز بوده و هست.(چیزی که بروسلی از آن با ناراحتی یاد می کند.)می توان گفت اکثر رزمی کاران به عشق بروس لی و اجرای ضربات او وارد سبک های مختلف رزمی می شوند.(غافل از اینکه حقیقت را گم کرده و راه را اشتباه رفته و می روند.)امروزه بعضی از افراد سودجو پا را فراتر از این گذاشته و علاوه بر نام بروس لی از نام هنر ابداعیش هم سوءاستفاده می کنند و با توجه به اینکه چندین سبک را با یک نام نمی توان ثبت نمود با اضافه کردن یک یا چند پیشوند و یا پسوند به نام هنر ابداعی بروس لی(جیت کان دو ) سبکی را پایه گذاری می کنند که به زعم خود جیت کان دوی واقعی را کار می کنند درصورتیکه جیت کان دوی واقعی آنست که استاد بزرگ کوه کمری در ایران بنیان گذاشتند بدون پیشوند و پسوند که صحت این مطلب با بررسی و تحقیق و مشاهده کیفیت ضربات و حتی دیدار حضوری با ایشان و سایر اساتید که دم از جیت کان دو می زنند میسر خواهد بود.

7- آیا جیت کان دو فقط برای سنین نوجوانی و جوانان است؟ افراد نونهال و همچنین افراد میانسال و مسن نمی توانند این هنر را با کیفیت تمرین کنند؟

جمله معروفی از بروس لی، خود جوابگوی این سؤال است که:"جیت کان دو در وجود همه افراد هست، کافیست بروزش دهند" اما می توان گفت نسبت به نوجوانان و جوانان جهت بروز این هنر، برای افراد نونهال، میانسال و مسن، زمان و تلاش بیشتری لازم است.

8- تمرینات جیت کان دو برای آقایان و خانم ها یکسان است؟ در مورد تمرینات جیت کان دو بیشتر توضیح بفرمایید.

به نظرمن برای رسیدن به هر هدفی یک سری تمرینات ازطرف اساتید و افراد باتجربه در آن زمینه و یا کسانیکه به آن هدف رسیده اند طرح ریزی شده است که می توانند راهنمای افراد دیگر برای رسیدن به آن اهداف باشند. پس راه رسیدن به هدف به نحوی مشخص است حال هرکس برحسب تواناییهای خود با انجام این تمرینات می تواند به اهدافش برسد چه زن باشد و چه مرد. تمرینات جیت کان دو هم از این امر مستثنی نیست و یک الگوی بسار موفق در این راه تمرینات شخص بروس لی است. شاید بتوان گفت تفاوت اصلی در جیت کان دو، علمی و اصولی بودن تمامی تمرینات و نهایتِ تمامی آنها، داشتن ضربات مؤثر در حد اعلای خود در مبارزه است و همه افراد می توانند برطبق اصول علمی (که در جیت کان دو کاملاً بارز است)طراح تمرینات خود باشند.

9- آیا مبارزه جیت کان دو طبق فنونی است که آموزش داده می شود یا فقط تکنیک های خاصی از آن در مبارزه بکار برده می شود؟

مبارزه تابع هیچ قاعده و فن و تکنیک خاصی نیست که افراد فقط با تکیه بر تکنیک های خاصی بتوانند در تمامی مبارزات پیروز شوند. در جیت کان دو- که بنیان آن بر مبارزه است- تمامی تمرینات با تکیه بر این اصل انجام می شود و پیش زمینه فکری تمامی تکنیکها و فنون، استفاده از آنها در مبارزه است. حال این افراد هستند که تابع شرایط هر مبارزه ای می توانند از یک یا چند تکنیک برای غلبه بر حریف خود استفاده کنند.

10- جیت کان دو مانند رشته های رزمی دیگر فرم ( کاتا، خط و...) دارد؟

یکی از مهمترین ایراداتی که بروس لی به سایر سبک های رزمی می گرفت همین وجود کاتاها در آنها بود و در نوشته هایش کاتاها را عامل محدودیت افراد و آنها را در مبارزه ناکارآمد می داند. چرا که در کاتاها حرکات ازپیش تعیین شده در جهات تعیین شده ای انجام می شود که خود عامل محدودیت افراد در بکارگیری ابتکار و خلاقیت آنها در مبارزه است.

11- در بیشتر تبلیغات، اساتید جیت کان دو ضربات پا را بیشتر به نمایش گذاشته اند. آیا این کار مفهوم و دلیل خاصی دارد؟

بدلیل مشکل بودن اجرای ضربات پا که به تعادل و قدرت و دقت زیادی احتیاج دارد و بین ضربات دست و پا، ضربات پا می تواند بهتر نمایانگر مهارت افراد باشد، در بیشتر تبلیغات از ضربات پا استفاده می شود تا حتی با نگاه ظاهری هم تفاوت- لااقل در استیل- ضربات جیت کان دو و سایر سبک های رزمی نمایش داده شود.

12- تمام جیت کان دو کاران کیفیت ضرباتشان مانند بروس لی است یا بروس لی فردی خارق العاده بود؟

این تمرینات و پشتکار و نگاهی متفاوت به هنر رزمی بود که بروس لی را به فردی خارق العاده تبدیل کرد. می توان گفت ضربات بروس لی به عنوان الگویی برای ضربات سایر جیت کان دو کاران است اما کیفیت ضربه هر شخصی مخصوص خود اوست و پائین بودن کیفیت ضربات افراد نمی تواند بیانگر ناکارآمدی هنر رزمی باشد که کار می کنند.

13- آیا هنر جیت کان دو برای بهتر شدن کیفیت زندگی توصیه هایی دارد؟

بروس لی معتقد بود که باید با جیت کان دو زندگی کرد. پس می توان گفت تمرینات برای زدن ضربه جزئی از جیت کان دو است و سایر جنبه های این هنر برای درست زندگی کردن است.

14- پیشرفت در جیت کان دو تا چه حد به مربی و چقدر به خود شخص بستگی دارد؟

مربی نه تنها در جیت کان دو بلکه در تمامی موارد اعم از ورزشی یا غیره به عنوان یک راهنماست که می تواند دانسته ها و تجربیات خود را دراختیار دیگران قرار دهد. این افراد هستند که با کارایی خوب می توانند مربیان خود را سرشناس کنند همانطور که مربیان بروسلی به خاطر کیفیت کار او شناخته شده اند وگرنه آنها فقط مربی بروس لی نبوده و افراد دیگری را نیز تعلیم داده اند. پس نقش مربی در پیشرفت، توانایی در انتقال صحیح مفاهیم است و نقش اساسی را خود شخص بازی می کند.

15- شما تعلیم یافته چه شخصی هستید؟

استاد ارجمند جناب آقای حمید ابراهیمی، رئیس جیت کان دو استان اصفهان

16- اگر مطلب خاصی، پند و نکته ای دارید بفرمایید.

هر انسانی در بدن خود دو سلاح عمده دست و پا را دارد که در درگیریها و مبارزات بیشترین استفاده را دارند. حال سبکهای رزمی هرکدام به شیوه ای از این سلاحها استفاده می کنند. در این میان روشی کاربرد بیشتری را دارد که بهترین، مفیدترین و در عین حال صحیح ترین استفاده را از این سلاح ها داشته باشد. بدون تردید افراد هم به دنبال چنین روشی هستند. پس شاید یکی از مهمترین کارها برای افرادی که می خواهند با هر نیتی وارد دنیای رزمی شوند و یا رزمی کارانی که به دنبال حقیقت هستند این باشد که با تحقیق و بررسی و مقایسه سبکهای مختلف، بدون تعصب و طرفداری از سبک خاصی بهترین روش را انتخاب کنند. و به نظر این حقیر برای رسیدن به این هدف باید لباس رزم پوشید و برای مدتی هرچند کوتاه سبکهای مختلف را کار کرد تا در عمل تفاوتها را احساس کنند. چون تماشای کارایی خوب یا بد افراد مختلف در سبکهای مختلف به تنهایی نمی تواند بیانگر خوب یا بد بودن آن سبک ها باشد.

در پایان باید متذکر شوم که در جواب سوالات سعی بر خلاصه گویی شده و بیشتر، کلیات بیان شد و شاید نکاتی از قلم افتاده باشد. در جواب برخی از این سوالات می توان چندین جلسه چند ساعته صحبت کرد و مطلب نوشت. عزیزان خواننده و علاقه مند درصورتی که ابهامات و سوالاتی برایشان مطرح است می توانند با استاد ابراهیمی و سایر اساتید استان دیدار حضوری داشته باشند تا انشاءالله در حد توان و اطلاعات اساتید، سوالات جواب داده و ابهامات برطرف شوند

17- از اینکه وقت با ارزشتان را برای ما صرف کردید سپاس گذاریم.

مصاحبه رزمی با استاد میرلوحی

مصاحبه رزمی از تمامی مربیان جیت کان دو به عمل آمد و مربیان و اساتید عقاید و جواب های خود را بیان کردند. هم اینک قصد داریم با جناب آقای استاد سید احسان میرلوحی مصاحبه ای داشته باشیم.

 

 

 

 

1- لطفا خودتان را معرفی کنید و از چه سالی در این هنر شروع به فعالیت نمودید؟

سید احسان میرلوحی هستم و از سال 82 این هنر را شروع کرده ام

2- در مورد هنر رزمی توضیح دهید و هنر رزمی را تعریف کنید.

قبل از اینکه در رابطه با هنر رزمی صحبتی کنیم باید تعاریف کوتاه و مختصری از هنر و رزم داشته باشیم.

رزم: بشر از ابتدا نیاز به دفاع از خود داشت، دفاع در برابر حیوانات و انسان ها. که این نیاز را توسط اقداماتی برطرف ساخت و نام آن اقدامات را رزم گذاشت وبه دنبال آن از رزم برای هجوم و حمله، که گاه در جهت دفاع از خود بود و گاه در جهت جاه طلبی و زورگویی ، استفاده میکرد. (به شخصی که رزم را فرا میگیرد رزم آور گفته میشود)

هنر: به عقیده ی من هنر یعنی تبهر ، خلاقیت، احساس.

تبهر داشتن یعنی شخص در کار خود خبره و دارای مهارت خاص باشد.

خلاقیت داشتن یعنی شخص در کار خود از ایده و تفکرات نو و منحصر بفرد استفاده کند.

احساس داشتن یعنی که فرد از تبهر و خلاقیت کار خود در راستای ارزش ها و احترامات انسانی استفاده کند.

پس یک هنرمند شخصی است که این ویژگی ها را داشته باشد.

به عقیده ی من، "رزمی" را که "هنرمندی" آن را فرا گیرد، میتوان "هنر رزمی" نامید.

3- جیت کان دو چیست؟ تفاوت آن با سایر سبک های رزمی در چیست؟

بروس لی ابتدا یک رزم آور بود به همین خاطر سبک های رزمی زیادی را تجربه کرد. اما هیچ کدام از آن ها نتوانست تمام نیازهای بشری او را ارضاء سازد. حتی وقتی که تبهر خاصی در تمامی این رزم ها(سبک ها) پیدا کرده بود. تا اینکه از خلاقیتی منحصر بفرد در کار خود استفاده کرد که نشانگر هنرمند بودن او بود و وقتی احساس را خمیر مایه ی تبهر رزمی و خلاقیت خود کرد، نام آن را هنر رزمی(جیت کان دو) نامید. پاسخ به اینکه جیت کان دو چیست واقعا در نوشتار میسر نیست اما بهترین تعریف از آن در یک جمله و اینکه فرق آن با دیگر سبک های رزمی در چیست را بروس لی خود بیان کرده : جیت کان دو علم کشف خود می باشد.

4- کدام سبک در مبارزات و درگیری ها کاربرد دارد؟( این سوالی است که خیلی ها می پرسند)

تنها چیزی که در درگیری ها و مبارزات کاربرد دارد "بدون سبک بودن" است. اینکه خود باشید و از اندوخته ها به راحتی استفاده کنید که این را هنر جیت کان دو به ما به خوبی می آموزد. در اینجا این نکته را در پاسخ به اینکه خیلی ها این سوال را می پرسند باید عرض کنم که متاسفانه خیلی از افراد به دنبال آن هستند که ضعف و ترس خود از درگیری و مبارزه را با آموختن یک سری فنون و حرکات جبران نمایند. حتی دیده می شود که برخی هنر جیت کان دو که هنر کشف خود واستعدادها وتوانایی هاست را به صورت یک سبک و فنون بی خاصیت کار می کنند و انتظار دارند همانند یک هنرمند رزمی کار همچون بروس لی مبارزه کنند، به این اشخاص باید عرض کنم که حتی اگر خود بروس لی هم مربی آنان باشد باز آنها شکست می خورند!

(جیت کان دو نامی است که برای قایقی استفاده میشود که با آن عرض رودخانه را طی می کنند و رهایش می کنند نه آن را بر دوش کشند!)

5- آیا هنر رزمی فقط صرفاً درگیری و مبارزه است؟

فکر میکنم جواب این سوال را در سوالات قبلی داده باشم. ولی در اینجا عرض میکنم خیر، هدف هنر رزمی رسیدن به خودشناسی وروشن فکری است که در این هدف ممکن است یکی از راهها مبارزه باشد.

6- آیا جیت کان دو مانند رشته رزمی دیگر به سبک هایی خاص تقسیم شده است؟

خیر جیت کان دو خودش هم سبک نیست وهمه می دانیم که بروس لی در نام گذاری این هنر اکراه داشت. البته اگر بعضی از افراد جیت کان دو را به قول خودشان با رشته های دیگر ترکیب می کنند و یا آنرا به روز می کنند باید عرض کنم که آنها نه تنها از جیت کان دو چیزی نمی دانند بلکه از هنرهای رزمی نیز نا آگاهند.

7- این روزها خیلی از علاقمندان به بروس لی و هنر جیت کان دو در مورد چگونگی تشخیص حقیقت و جیت کان دو واقعی از سبک هایی که فقط از نام جیت کان دو استفاده می کنند سوال می کنند. در این مورد توضیحات کاملی بفرمایید.

آفتاب آمد دلیل آفتاب

باید بگویم هر کاری نمایان گر شخص است . شما باید ببینید که شخص، چه چیزی کار می کند و ارائه می دهد. اینکه او چند سال است رزمی، کار میکند یا پیش چه کسی آموزش دیده یا چه مدرکی دارد، اصلا مهم نیست. مهم فقط کار و هنر اوست و یک هنرمند خوب کسی است که خود را پنهان و هنر خویش را آشکار می سازد .

8- آیا جیت کان دو فقط برای سنین نوجوانی و جوانان است؟ افراد نونهال و همچنین افراد میانسال و مسن نمی توانند این هنر را با کیفیت تمرین کنند؟

اینطور نیست. هنر سن و سال نمی شناسد. بعضی از افراد جوان که برای هنرآموزی نزد بروس لی می آمدند ، او آنها را رد می کرد ولی افراد مسن را بهتر می پذیرفت. به این خاطر که آنها پخته تر بودند و قدرت تفکر بالایی داشتند. در جیت کان دو هیچ محدودیتی وجود ندارد.

9- تمرینات جیت کان دو برای آقایان و خانم ها یکسان است؟ در مورد تمرینات جیت کان دو بیشتر توضیح بفرمایید.

خیر، نه تنها تمرینات آقایان وخانمها با هم فرق دارد، بلکه تمرینات هرشخص با دیگری متفاوت است. چرا که استعدادها وتوانایی ها و تفکرات هرشخص با شخص دیگر متفاوت است و از همین جهت است که درک مفاهیم جیت کان دو از طریق کلاس های عمومی غیرممکن است!

10- آیا مبارزه جیت کان دو طبق فنونی است که آموزش داده می شود یا فقط تکنیک های خاصی از آن در مبارزه بکار برده می شود؟

در جیت کان دو هیچ چیز غیر کاربردی وجود ندارد وهر چه شما فرا می گیرید یا خود، ضربه وتکنیک است یا به شما در ضربه و تکنیک کمک می کند.

11- جیت کان دو مانند رشته های رزمی دیگر فرم ( کاتا، خط و...) دارد؟

خیر، چیزی با این مفاهیم که در سبک های دیگر رایج است، در این هنر وجود ندارد و اجراهایی که هنرجو از ضربات وتکنیکها به نمایش میگذارد، "فرم بدون فرم" نام دارد، که بسیار جذاب، مفید و کاربردی است و خلاقیت را از شخص نمی گیرد.

12- به نظر شما دلیل اینکه جیت کان دو نسبت به سایر سبک هایی که تقریباً به صورت همزمان یا حتی چند سال بعد شروع به فعالیت کردند ناشناخته تر است؟

دلایل زیادی وجود دارد، جدای از اینکه جیت کان دو فلسفی و مفهومی است و اینکه شخص سختی های زیادی برای این هنر باید بکشد، نمی توان از کم کاری و خیانت جیت کان دو کاران چشم پوشی کرد. به قول استاد بزرگ کوه کمری یک جیت کان دو کار باید همانند بذری باشد که در زمین مساعدی رشد کند و صدها برابر شود.

13- در بیشتر تبلیغات، اساتید جیت کان دو ضربات پا را بیشتر به نمایش گذاشته اند. آیا این کار مفهوم و دلیل خاصی دارد؟

بله متاسفانه ما در عکس ها و تبلیغات رزمی که در دنیا و بخصوص کشور ما چاپ و پخش می شوند، می بینیم که اساتید رزمی فقط ژست و فیگور خاصی از خود به نمایش می گذارند و یا آلبوم خانوادگی و دسته جمعی چاپ می کنند و از آنجایی که ضربه ی پا می تواند نمایانگر هنر شخص باشد، جیت کان دو کاران هنر خویش را آشکار می کنند و جالب اینجاست افرادی که خود از اجرای چنین ضرباتی عاجز هستند به این عمل ما خرده می گیرند که چرا فقط ضربات پا نمایش می دهید ومن در جواب آنها می گویم که جای عکس با ژست قشنگ، در آلبوم خانوادگی است نه در مجلات رزمی!

14- تمام جیت کان دو کاران کیفیت ضرباتشان مانند بروس لی است یا بروس لی فردی خارق العاده بود؟

نخیر، به صرف اینکه کسی جیت کان دو یا هر رشته ی دیگری کار می کند، دلیل بر این نیست که ضربات و کارهایش همانند بروس لی باشد. این بستگی به نوع تمرین و زحماتی است که شخص برای آن می کشد وحتی اگر بیشتر از بروس لی تلاش کنیم قطعا بهتر از او می شویم.

15- آیا هنر جیت کان دو برای بهتر شدن کیفیت زندگی توصیه هایی دارد؟

قطعا، وقتی هدفش رسیدن به خودشناسی است. جیت کان دو یعنی: آموختن بهترین طریقت زندگی.

16- پیشرفت در جیت کان دو تا چه حد به مربی و چقدر به خود شخص بستگی دارد؟

رابطه ی این دو همانند رابطه ی باتری و دینام است. اگر باتری ( که آن را به مربی تشبیه می کنیم) آن نیرو و حمایت لازم را از دینام(هنرجو) نداشته باشد، چطور دینام میتواند به حرکت خودرو(پیشرفت) کمک نماید. البته این رابطه دو طرفه است و وقتی باتری احتیاج به شارژ داشت، این دینام است که آن را شارژ می کند. پس نقش هر دو مهم و ضروری است هم مربی_هم شاگرد.

17- شما تعلیم یافته چه شخصی هستید؟

تا کنون از محضر اساتید بسیاری کسب فیض کرده ام اما از استاد بزرگ حسن کوه کمری واستاد حمید ابراهیمی در جیت کان دو بیشترین استفاده را برده ام.

18- اگر مطلب خاصی، پند و نکته ای دارید بفرمایید.

جمله ای باید به همه ی هنرجویان جیت کان دو و همه ی ره پویان حقیقت عرض کنم و اینکه "هرچه را درک نکردید تکرارش کنید" فقط با این روش می توان به حقیقت رسید.

19- از اینکه وقت با ارزشتان را برای ما صرف کردید سپاس گذاریم.

بنده هم از شما سپاسگذارم و پوزش می طلبم از اینکه نتوانستم پاسخ مناسبی در جواب به سوالهای شما ارائه دهم.

ومن الله توفیق

 

نمایندگان فعال استان ها

 

ردیف

استان

مسئولین جیت کان دو استان ها

شماره تماس

1

اصفهان

آقای حمید ابراهیمی

09132028215

2

البرز

آقای امید عرفانیان

09355212311

3

تهران

آقای محمد پور صالح

09122911040

4

خراسان رضوی

آقای سید محمود عربی

09389599912

5

خراسان شمالی

آقای حسین امیری فر

09381363690

6

خوزستان

آقای مسعود مرتضوی فاخر

09169915139

7

قزوین

آقای محسن میرزایی

09360463229

8

قم

آقای رمضانعلی حق پرست

09127499533

9

مرکزی

آقای سید علی اردهالی

09188492605

10

یزد

آقای امید مشرفی

09139522344